21/06/2024

Voor het eerst in zijn meer dan veertigjarig bestaan heeft Oerol voet aan wal gezet. Voorafgaand aan het festival op Terschelling is begin juni in Leeuwarden al een productie te zien geweest. Maar donderdag is Oerol op Harlingen aan wal gekomen.!

De openingsvoorstelling van Groupe ZUR vond donderdag plaats in het Entrepotgebouw aan de Willemshaven. Voor deze start heeft de Gemeente leerlingen van Harlinger scholen en bewoners van zorginstellingen in onze stad uitgenodigd. Deze eerste uitvoering in een rij van acht is mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor ICON Yachts.

De uitnodiging werd ook bij De Spiker enthousiast ontvangen. Donderdag rond 11 uur vertrokken vandaar de bezoekers aan het schouwspel getiteld “Vento”. Het was een drukte van jewelste. Lionsclub Franeker Harlingen heeft op verzoek samen met De Spiker de organisatie voor zijn rekening genomen. Binnen een half uur vertrokken de bekende rolstoel busjes van Van Der Pol. Van nog ter been zijnde deelnemers werden rollators aangenomen door Lions en in een wagen van Borsch Duik Service Harlingen geladen. Zodra iedereen aan boord was in de busjes of in de door BDS gesponsorde touringcar ging het gezelschap op pad. Bewoners van De Spiker en Harlinga, begeleiders en vrijwilligers: in totaal gingen 70 personen vol verwachting naar het onbekende: Vento! Dit alles geschiedde bij het ter perse gaan van deze krant. Is het bevallen? Was het een succes? Het antwoord komt volgende week.

NB. De voorstellingen lopen door tot zondag 23 juni!

door Paul H M Scheffer